Menu

LEX File Exchange
EA Support Files
SC4 Wikipedia
Network Addon Mod
Dependencies
Chat

Author Topic: Powstawanie growów  (Read 3781 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Neofita

Powstawanie growów
« on: May 16, 2009, 08:03:52 AM »
Dobrze ze Ennedi mi przpomniał o tym co miałem napisać.
Mam teraz chwile czasu to postaram się coś spłodzić co moze ułatwi graczon którzy nie plopują grę w SC4.

Moje doswiadczenia z growami prowadziłem od początku gry.Osobiscie mam jakies opory przed stawianiem plopów po za tymi które muszą byc w miescie czyli policja szkoła muzea itd.
Owszem stawiam LM i czasami plopuje ale tylko i wyłącznie w momentach kiedy uznaje to za konieczne.
W sujie zawsze mimo ze z growa buduje denerwowało mnie ze nie rosnie mi to co chciałbym zeby wyrosło.
Zacząlem kombinować jak zmusić grę do tego żeby budowało się to co chcę.

Jednym ze sposobów mniej czasochłonnym jest wybranie opcji w jakim stylu miasto miałoby się zbudować czy NY czy Europa itd.

Nie za wiele to daje poniewaz w moim przypadku plugin miał około 5 giga a na przykład dodatki koreanskie czy japonskie maja opcję budowania w stylu Europejskim.
Do tego problemu wrócę za chwilę.Tak wiec ustalam w jakim stylu buduje miasto.
Teraz zalezy co ma powstac.
Z reguły jak zaczynamy grę gra pokazuje nam zapotrzebowanie na rolnictwo ale załóżmy ze budujecie miasto na kwadracie otoczonym przez inne miasta wtedy zapotrzebowanie jest na mieszkania i przemysł lub handel.
Teraz musimy wiedziec co chcielibysmy znaczy jaka strefa miałaby się budować.
Mozemy zablokowac powstawanie na przykład przemysłu brudnego przez podniesienie podatków do 20% zostawic wytwórczy na 10% cos się wybuduje ale nie za wiele i zmniejszyc podatki na zaawansowany do 5%
Mieskaniówkę ustwiamy tak ze podtkami blokujemy $ i $$ i zmniejszamy na poziom 5% najbogatszych,jesli chodzi o handel to zostawiałem całosc na 9 % i samo się regulowało.
Jesli chcemy zabudowac tylko kwadrat z mieszkaniówki lub handlówki jest na to tez sposób.
Zanim zaczne jakies miasto którego plan mam mniej wiecej w głowie np chce zabudowac kwadrat tylko gęstą i bogatą mieszkaniówką i handlem naookoło tego miasta buduje  jako sąsiadów inne miasta w których prawie wogóle nie stawiam handlu,zaznaczam ze prawie nie stawiam znaczy niewielkie ilosci i to małej zabudowy i to samo z mieszkaniami.Regulując podatkami stawiam w wiekszosci przemysł i przemysł wytwórczy.
Wchodząc do miasta które chce budowac natychmiastowo wskazniki mieszkaniówki i handlu idą w górę jak oszalałe wskaznik przemysłu jest ponizej zera.
Wtedy stawiamy jak i co chcemy oczywiscie modyfikując podatkami to co chcielibysmy zbudować.

Wrócę teraz do dodtatków Koreanskich i Japonskich.
Napisałem ze mają opcję budowania w Europie.
Zmusiło mnie to do zatosowania troszkę czasochłonneju metody ale zdaje egzamin.
Zrobiłem sobie folder Plugins na Europe gdzie wywaliłem z niego wszystkie budynki nieeuropejskie,folder na NY gdzie są własnie budynki koreanskie i japonskie i folder plugins gdzie mam wszystko a sluzy do robienia wszystkich innych spraw w grze jak natura i testowanie nowych dodatków.

Mam region który wykorzystuje tylko do budowania w stylu europejskim (jeszcze nic z niego nie pokazałem) :) i oczywiscie region z NY.
Foldery plugins spakowane DAT pakerem,jeden folder plugins w stanie nienaruszonym czyli nie spakowany po to by znalezc szybko LOTa czy BATa który albo mi się nie podoba albo coś z nim nie tak.
Mam tez folder plugins przeznaczony do LOT edytora a w nim wszystkie depy.
Jesli cos chce zrobic w LOT edytorze wsadzam do niego tylko lota który chce przerobic i po sprawie.

Moze nie napisałem nic nowego dla starszych graczy ale moze ulatwi to trochę gre graczom którzy zaczynają.

Na koniec tego posta zapytam o to czy ktoś mógłby napisac jakis normalny poradnik zomówieniem BATa?
Chciałbym zacząc tworzyc baty ale niestety poradniki jakie sa dostępne nie za wiele mi pomogły po za tym ze udało mi sie zrobic kwadrat z boxa i mniej więcej zaznaczam mniej więcej udąło mi sie zrobić okna.
To byłoby tyle.