Sim City 4 Devotion Forums

SimCity 4 General Discussion and Tutorials => International Support and Translation Requests => Nederlands- & Afrikaanstalig support forum => Topic started by: mtg on January 17, 2012, 03:14:19 PM

Title: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on January 17, 2012, 03:14:19 PM
Ik ben bezig met het maken van Hollandse grachten, eerste screenshot.
Op de stoep moet nog het een en ander verbeteren maar het is een goed begin lijkt mij!


(http://img716.imageshack.us/img716/9532/zuid25mei001326833785.png)

tips en commentaar zijn welkom

Maarten
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: MandelSoft on January 17, 2012, 03:54:22 PM
Nou ja, het water lijkt mij nogal blauw, alsof de gracht schoon is, honderd meter diep is en in de tropen ligt. Zoek een betere textuur op, het liefst iets veel donkerders. Zo helder zijn onze grachten niet. De rest lijkt mij een prima begin, al zou ik de straatverlichting apart doen; in mijn nieuwe versie van de LRM (die ik morgen of overmorgen zal uploaden op de STEX zodra de installer af is) heeft een model van Nederlandse straatlantaarns uit oude binnensteden. Deze zijn volledig functioneel en in HD.

Groeten,
Maarten
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: FrankU on January 18, 2012, 04:01:49 AM
Dag Maarten en Maarten,

Ja, alsof we er nog niet genoeg van hadden.
Ik geef toe: soms zie ik dat iemand iets aan het maken is en dan denk ik: hadden we dat niet al? Is het niet zinvoller om de tijd aan iets anders te besteden? Maar aan de andere kant: dit is een spelletje. Iedereen mag doen waar hij of zij zin in heeft en we gaan elkaar niet afkatten omdat iemand anders iets al eens eerder gedaan heeft. Dan kan ik zelf ook wel inpakken met mijn boerderijenlots.

Dus. OK, mijn opmerkingen.

Het blauw is inderdaad erg blauw. Je hebt het wel een beetje onaardig opgeschreven, Maarten, maar in wezen heb je gelijk. In SC4 hebben we de neiging water doorzichtig te maken, maar heeft één Nederlandse SC4 speler ooit een fiets daadwerkelijk onder water in de gracht zien liggen? Nee, want het water is niet doorzichtig. Het spiegelt en is een beetje blauw/groen/bruin.

Verder kan ik de stoepen en randen niet goed herkennen. De afbeelding is een beetje ver weg. Het lijkt er op alsof de gracht erg hoog ligt: weinig hoogteverschil tussen water en bestrating. Dat kan trouwens wel kloppen. In Delft bijvoorbeeld is het verschil vaak maar een paar decimeter. In die zin kan jouw set dus een aanvulling zijn op al die metersdiepe grachten die we al hebben.

Nederlandse binnensteden (waar je die grachten meestal vindt) hebben vaak een bestrating die donkerrood of bruin is. Het lichte geel vind ik dus niet zo passend.
Verder denk ik dat je moet oppassen met het vastBATten van lantaarnpalen en hekjes. Als je ze wilt maken stel ik voor dat je ze als aparte modellen en props toevoegt aan de lots. Dan kan iedereen kiezen of ze gewenst zijn of niet. Ikzelf wil bijvoorbeeld geen hekjes langs de gracht.

Hmmmm, genoeg even nu?

Groeten,
Frank
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: tag_one on January 18, 2012, 02:57:15 PM
Hey gaaf! Ziet er interessant uit! Grachten zijn altijd welkom :)
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on January 22, 2012, 07:09:32 AM
Dank voor de input.
Ik heb het water en de andere textures aangepast.
Ziet er al beter uit, niet!?


(http://img263.imageshack.us/img263/2410/zuid25mei001327237455.png)
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: FrankU on January 22, 2012, 07:25:46 AM
Hoi Maarten,

Is het een avondlicht opname? Het ziet er erg rood uit.
Het water lijkt me heel mooi zo, hoewel misschien een beetje bruinigheid er wel bij kan.
De lage kademuur met de grijze band (beton?) is heel goed.
Het kademetselwerk mag wel wat viezig worden: bruin/grijze vegen op de rode steen.
De geel-bruine stoeptextuur is mooi (weinig last van repetitie), alleen vind ik de kleur dus niet zo goed. De rode textuur is wat klein en erg repeterend, maar de kleur is al wat beter, al denk ik dat hij te verzadigd is. Ik denk: meer bruin en minder verzadiging. Misschien is het goed om je bestrating te vergelijken met de huizen van Haarlemmergold en Vanderaap. Die hebben mooie kleurtinten en ik denk dat vrijwel iedereen die langs jouw gracht gaat plaatsen. Denk er dan aan dat de kleur van bestrating meestal wat grijziger en minder verzadigd is dan gevelwerk.
Hekjes heb ik liever als losse props op een lot. Ik weet niet of jij dat ook zo wilt? Het is uiteraard jouw werk, dus trek je alleen iets aan van mijn commentaar als je er zin in hebt. Ik vind de hekjes wel heel mooi!

Groeten,
Frank
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: WC_EEND on January 23, 2012, 10:12:46 AM
de textuur van het water ziet er goed uit zo. Alleen (wellicht door het SC4 isometrisch perspectief) zien de muren er een beetje vreemd uit doordat de muren en de grond dezelfde texture hebben.
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: vortext on January 23, 2012, 02:22:37 PM
ten eerste; er zijn nooit genoeg grachten  ;D

Wat betreft het uiterlijk sluit ik me aan bij Frank, minder verzadigde en donkere kleuren passen er beter bij. Het zou ook mooi zijn als de water texture aansluit op de al bestaande sets van CAL. Maar meer nog hoop ik dat je diagonalen gaat maken, daar zijn er echt veel te weinig van. In ieder geval een goed begin, ik hou het in de gaten  :thumbsup:
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: WC_EEND on January 24, 2012, 04:24:36 AM
Ik meen me te herinneren dat er geen/weinig diagonalen (als ik me goed herinner volgens CAL) zijn omdat die een nachtmerrie zijn voor de LODs
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: FrankU on January 24, 2012, 06:40:09 AM
Ik meen me te herinneren dat er geen/weinig diagonalen (als ik me goed herinner volgens CAL) zijn omdat die een nachtmerrie zijn voor de LODs

Oppie heeft prachtige kanalen.
Als je deze kanalen zou kunnen gebruiken met die van Oppie zou dat voor Nederlandse stadsbouwers ideaal zijn.
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on January 24, 2012, 12:08:51 PM
Zoals jullie zien zijn de diagonalen, bochten e.d. en zelfs de bruggen al bijna af.
wat betreft de LODs lijkt het mij dat je de diagonalen voldoende ruimte van diagonaal naar de rechte stukken moet geven. (als je begrijpt wat ik hier mee bedoel)

(http://img15.imageshack.us/img15/1191/grachtd.jpg)

En nieuwe texturen

(http://img252.imageshack.us/img252/8783/zuid25mei001327428016.png)
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: vortext on January 24, 2012, 12:34:47 PM
Wauw, dat schiet op. Wilde zelf niet ook al gelijk over bruggen & sluizen beginnen, dat staat zo hebberig  ;D Goed werk.

De 'nieuwe' texture daarentegen  ()sad() Buiten het feit dat de herhaling ontzettend in het oog springt, vind ik deze pedmall een van lelijkste textures in het spel. Sorry als dat hard overkomt maar een texture maken (!, niet vinden) kost nou eenmaal tijd en het hele project staat of valt met goede textures. 

Het is misschien een idee om eens te zoeken op internet naar iets bruikbaars, er zijn redelijk wat gratis textures te vinden die je naar believen kan aanpassen. Of, nog beter, een dagje naar A'dam of Utrecht, daar foto's maken van grachtmuren / bestrating en die bewerken.
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on January 24, 2012, 12:45:16 PM
Tja ik vind die pedmalls ook niet echt geweldig maar als ik een mooie texture heb gevonden een mooie bruine zoals deze

(http://img692.imageshack.us/img692/353/seamlessbrick05c.jpg)

dan wordt hij knal oranje in de render. Het is dan wel een Hollandse gracht maar het is niet elke dag Koninginnedag of EK
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: vortext on January 24, 2012, 01:13:34 PM
Tja ik vind die pedmalls ook niet echt geweldig maar als ik een mooie texture heb gevonden een mooie bruine zoals deze dan wordt hij knal oranje in de render.

ah ja, die kleurverschuivingen zijn vervelend; weet niet welk programma je gebruikt maar dit (http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=5229.msg165896#msg165896) heeft mij enorm geholpen.   

Het is dan wel een Hollandse gracht maar het is niet elke dag Koninginnedag of EK

Gelukkig niet, doe me een lol zeg  $%Grinno$%
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on January 24, 2012, 03:57:11 PM
Quote
ah ja, die kleurverschuivingen zijn vervelend; weet niet welk programma je gebruikt maar dit heeft mij enorm geholpen.

handig!, ga ik zeker mee bezig
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: FrankU on January 25, 2012, 02:47:44 AM
WOW, mtg,

Je hebt al heel wat modellen klaar.
En nu begrijp ik eindelijk waar ik naar had zitten kijken, zeg!  :-[

Je had dus een lage en een hoge kade gemaakt. De hoge met een hekje en de lage aansluitend op het water, net als de Utrechtse Oudegracht. Ik dacht dat je een platte gracht had gemaakt, zoals bijvoorbeeld in Delft en ik snapte al niet waarom je twee verschillende stoep texturen had. Ik dacht: wil hij nou de straat mee BATten?
Dat krijg je ervan als er geen diepte in een plaatje zit en het model links boven met een rechte lijn eindigt.
Ik had een perspectiefdenkfout gemaakt.

Wat gebeurt er als je jouw grachten op die van Oppie aansluit? Zit je water dan hoger, lager of op hetzelfde niveau?

En die textuur is inderdaad niet mooi, maar vooral héééél erg onnederlands. Niet doen dus. Adviseer ik.

Groeten,
Frank
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: vortext on January 25, 2012, 12:10:19 PM
De hoge met een hekje en de lage aansluitend op het water, net als de Utrechtse Oudegracht. Ik dacht dat je een platte gracht had gemaakt, zoals bijvoorbeeld in Delft

&idea  Waarom niet beide varianten? Behalve dat het meer werk is natuurlijk  ;)
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on January 25, 2012, 03:17:04 PM
@Frank-De straat mee batten/modden is de volgende stap. zo kun je hem dragable maken en van die leuke smalle straatjes maken, dat is ook de reden dat het eigenlijk allemaal planes zijn, dus lowpoly. De hekjes en lantaarnpalen e.d. worden dan T21s.


@Vortex. meer render werk zeker maar qua modelleren valt het wel mee simpel de onderzijde verwijderen en het water omhoog halen.

Wat betreft de textures kom ik er nog niet uit als er iemand is met een goede texture.. ik houd me aanbevolen. 
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: vortext on January 25, 2012, 03:42:47 PM
Misschien dat hier iets bruikbaars tussen zit; klik (http://www.simtropolis.com/forum/files/file/18802-brick-textures-part-1/) en klik (http://www.simtropolis.com/forum/files/file/18803-brick-textures-part-2/).
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: FrankU on January 26, 2012, 02:31:00 AM
Hoi mtg,

Je bedoelt een straat met in het midden een smalle gracht? Misschien een SAM texture? Dat zou helemal geweldig zijn. Nederlandse binnensteden maken met twee straten van 16 meter met daartussenin ook nog eens een gracht ter breedte van de Rijn is een beetje buiten de werkelijke schaal.

Hint: grachten met het water een halve of hele meter onder het straatniveau kom je in Nederland vaker tegen dan de Utrechtse Oudegracht situatie!

Ik ben benieuwd!
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: WC_EEND on January 26, 2012, 04:40:23 AM
Ik zou dan de kasseistraat (wat ze in the Engels blijkbaar Belgian Pavement noemen ;D) als straattexture gebruiken.
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: FrankU on January 26, 2012, 05:04:36 AM
Ik zou dan de kasseistraat (wat ze in the Engels blijkbaar Belgian Pavement noemen ;D) als straattexture gebruiken.

Is dat soms net zo complimenteus bedoeld als Dutch Treat? Die Engelsen hebben nog een soort historisch akkefietje met de Nederlanden. Oud zeer, zullen we maar zeggen.
Maar kasseien of baksteen lijkt me heel mooi.
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on January 26, 2012, 05:56:35 AM
Quote
Je bedoelt een straat met in het midden een smalle gracht? Misschien een SAM texture? Dat zou helemal geweldig zijn. Nederlandse binnensteden maken met twee straten van 16 meter met daartussenin ook nog eens een gracht ter breedte van de Rijn is een beetje buiten de werkelijke schaal.

Nu is de gracht incl. stoep 2x16m. De bedoeling is dat de stoep als rijbaan gaat dienen.
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: FrankU on January 26, 2012, 06:38:16 AM
Ja, terecht. 16m voor twee straten plus een gracht is wel erg smal. 32 meter lijkt me heel goed.
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: vortext on January 26, 2012, 08:58:27 AM
Nu is de gracht incl. stoep 2x16m. De bedoeling is dat de stoep als rijbaan gaat dienen.

als override voor de avenues . .  ::)
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: FrankU on January 26, 2012, 09:40:20 AM
Nu is de gracht incl. stoep 2x16m. De bedoeling is dat de stoep als rijbaan gaat dienen.

als override voor de avenues . .  ::)

En dan in plaats van een tram een CAN-AM achtige oplossing met rondvaartbootjes......  :thumbsup:  ()what()
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: vortext on January 26, 2012, 11:03:44 AM
Nu is de gracht incl. stoep 2x16m. De bedoeling is dat de stoep als rijbaan gaat dienen.

als override voor de avenues . .  ::)

En dan in plaats van een tram een CAN-AM achtige oplossing met rondvaartbootjes......  :thumbsup:  ()what()

Toeval wil dat ik me net aan het verdiepen ben in het modden van automata, voor de ferry in dit geval. Dus wie weet komen er nieuwe functionele grachten op een dag . .

Nou ja, niet op de zaken vooruitlopen en eerst maar eens rustig afwachten hoe ze eruit gaan zien. Sorry dat je draadje was gekaapt  ;D
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on January 26, 2012, 12:32:29 PM
't wordt steeds beter, niet?

(http://img811.imageshack.us/img811/9869/zuid25mei001327602539.png)
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: MandelSoft on January 26, 2012, 12:43:44 PM
Meh, ik heb zo nog wel mijn puntjes...

Ten eerste die bakstenen lijken mij nog aan de grote kant. Ooit bakstenen gezien 1 meter breed? Daarnaast lijkt dat rood zo nieuw. Probeer ze maar eens een bruine kleur te geven, zoals de huizen op de achtergrond. Hetzelfde geldt voor de straatstenen: die kunnen wat mij betreft ook wat donkerder.

Ten tweede, het groen-blauwige water staat mij niet zo. Iets bruiniger zou beter zijn.

Als laatste, gebruik volgende keer een JPG-afbeelding in plaats van PNG. Het duurt nu een eeuwigheid voordat het plaatje is geladen.

Groeten van die andere Maarten ;)
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on January 26, 2012, 03:10:27 PM
Quote
Als laatste, gebruik volgende keer een JPG-afbeelding in plaats van PNG. Het duurt nu een eeuwigheid voordat het plaatje is geladen.

sorry daar voor.  &ops

Quote
Ten eerste die bakstenen lijken mij nog aan de grote kant. Ooit bakstenen gezien 1 meter breed? Daarnaast lijkt dat rood zo nieuw. Probeer ze maar eens een bruine kleur te geven, zoals de huizen op de achtergrond. Hetzelfde geldt voor de straatstenen: die kunnen wat mij betreft ook wat donkerder.


mee eens.

Quote
Ten eerste die bakstenen lijken mij nog aan de grote kant. Ooit bakstenen gezien 1 meter breed? Daarnaast lijkt dat rood zo nieuw. Probeer ze maar eens een bruine kleur te geven, zoals de huizen op de achtergrond. Hetzelfde geldt voor de straatstenen: die kunnen wat mij betreft ook wat donkerder.

ook mee eens, was een beetje aan 't vogelen met de texturen, het ging me meer om de kasseien.

groeten van die ene Maarten
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: vortext on January 26, 2012, 03:29:55 PM
het ging me meer om de kasseien.

De structuur daarvan is goed (grootte ed). De kleur mag donkerder en er zit een 'vlek' in de texture die zich herhaalt. 

(http://img4.imageshack.us/img4/8314/mtga.jpg)

Dat is wel weg te werken overigens. Wat me ook opvalt, de waterrand lijkt niet goed aan te sluiten, i.e. het is geen strakke rechte lijn maar verspringt heen-en-weer.
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on January 28, 2012, 05:06:02 AM
Quote
Wat me ook opvalt, de waterrand lijkt niet goed aan te sluiten, i.e. het is geen strakke rechte lijn maar verspringt heen-en-weer.

Dat was mij ook al opgevallen, het model is recht, de grond ingame is recht en de LODs zijn recht. waar het dan aan kan liggen? iemand ideeën?



Ik heb de textures donkerder gemaakt, misschien iets te donker.
In dit shot zit ook een trap dan zie je het perspectief beter.

(http://img18.imageshack.us/img18/6606/zuid25mei.jpg)
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: MandelSoft on January 28, 2012, 05:18:33 AM
Ja, het is nu wat te donker. Probeer iets lichtere en minder verzadigde (lees: grijsachtiger) textures.
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: FrankU on January 28, 2012, 01:26:31 PM
Inderdaad: te donker, te bruin en te verzadigd.
En ook niet zo erg Nederlands. Helaas. Meer iets voor landen waar ze de natuursteen zo uit de grond kunnen hakken. Baksteen is wat we hier hebben. Of je het nou mooi vindt of niet.

Vind je ons erg kritisch?
Ik vind je trap erg mooi!  &apls
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on January 28, 2012, 02:28:32 PM
Quote
Vind je ons erg kritisch?

ja! maar ik verwacht niets minder dan dat  :thumbsup:
Als ik geen kritiek zou kunnen verdragen zou ik dit topic ook niet geopend hebben.

Ik was al bezig met een bakstenen straatje, kwam er achter dat bochten een onmogelijke opgave zouden worden.
gezien mijn texture niet seamless is (vandaar de vlekken)
Hopelijk later vanavond de eerste foto's.
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on January 28, 2012, 04:15:49 PM
de beloofde foto. Het is echt een eerste render dus die normaal zo gewenste kritiek even achterwege laten a.u.b.  :P
Het gaat om de textures, ik vind dit de beste combo tot nu toe vooral omdat het perspectief goed tot uiting komt.

(http://img835.imageshack.us/img835/6606/zuid25mei.jpg)
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: MandelSoft on January 28, 2012, 04:34:28 PM
Het mag een stuk lichter en minder verzagdigd. Als je dat zou kunnen doen, lijkt het al een stuk Nederlandser. De straatstenen zouden een slagje kleiner kunnen en 90 graden worden gedraaid.

Daarnaast zie ik ook nog wat fouten met de schaduwen en textuurproblemen met de overgangen, maar ik denk dat je dat al had gezien.

Groeten van die andere Maarten!
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: FrankU on January 30, 2012, 10:08:25 AM
De wanden beginnen al behoorlijk in de goede richting te gaan.  :thumbsup:
De bestrating is inderdaad nog niet OK. Ook de richting van de stenen is inderdaad niet goed. Dat is nog een hele klus, want vooral op hoeken gaat dat lastig worden. In Nederland is het vrij gebruikelijk om de stenen in elleboogverband te leggen, of visgraatverband. Ik weet niet precies hoe het heet, maar de stenen liggen zoals je dat soms op oude parketvloeren ziet: haaks op elkaar staand in een zig-zagpatroon.
Waarschijnlijk zie je het onder je voeten als je de deur uit loopt en de eerste de beste baksteenklinker straat opzoekt.
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on January 30, 2012, 10:39:03 AM
Quote
De bestrating is inderdaad nog niet OK. Ook de richting van de stenen is inderdaad niet goed. Dat is nog een hele klus, want vooral op hoeken gaat dat lastig worden. In Nederland is het vrij gebruikelijk om de stenen in elleboogverband te leggen, of visgraatverband. Ik weet niet precies hoe het heet, maar de stenen liggen zoals je dat soms op oude parketvloeren ziet: haaks op elkaar staand in een zig-zagpatroon.

Volgens mij bedoel je Keperverband, elleboogverband maar dan een kwartslag gedraaid.
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: vortext on January 30, 2012, 11:55:02 AM
Dat ziet er goed uit! Mooi relingen & trap ook. Voor de verdere rest sluit ik me aan voorgaand commentaar, lekker makkelijk  :P
Daarom nog een plaatje van de verschillende verbanden.

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8d/Verbanden.png)
V.l.n.r.: halfsteensverband, elleboogverband, keperverband, blokverband. Met dank aan Wikepedia  ;)
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: FrankU on January 30, 2012, 02:27:04 PM
Huh, ja. Ik was te lui om het precies na te zoeken.  &mmm
Ik bedoelde inderdaad elleboog of keperverband.
Bedankt!
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on January 31, 2012, 12:36:58 PM
Ok, volgens mij voldoe ik qua textures nu wel aardig aan jullie strenge eisen  :P

(http://img807.imageshack.us/img807/6606/zuid25mei.jpg)
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: WC_EEND on January 31, 2012, 01:44:18 PM
ik vind het zo ongeveer goed qua textures eerlijk gezegd :thumbsup:
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: NCGAIO on January 31, 2012, 03:02:41 PM
Het is een schande meer mensen geen gebruik maken van de kanalen ... is misschien wel het ultieme voorbeeld van SimCity die tijd een geweldige baan als de ontwikkeling van CAN-AM niet de verwachte acceptatie hebben. Om Simgobber en anderen die uren het creëren van een nieuwe vorm van doorreis .. (De enige die ik ken) met paden, effecten, nieuwe bewoner groepen; LUA scripts, nieuwe automaten, etc ... mag niet zijn zeer de moeite waard.

Zijn werk is goed en soms details zijn dingen die alleen de makers zorg, omdat de meeste gebruikers niet te veel tijd doorbrengen bij hoge zoom.

Als suggestie zou ik hetzelfde zeggen als ik al eerder zei ... Misschien een textuur aan het levende water wordt veel interessanter ontwerp en is niet moeilijk te maken.
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on January 31, 2012, 03:35:39 PM
Quote
ik vind het zo ongeveer goed qua textures eerlijk gezegd


Ik ben er zelf ook wel wijs mee. Op naar de volgende onderdelen van de set!
wat betreft de texture van het water, hier ben ik eigenlijk ook al wel tevreden over. 
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: FrankU on February 01, 2012, 03:13:06 AM
Ja, de texturen zien er goed uit. Ik ben benieuwd hoe je de bestrating de bocht om krijgt...
Maar met de kleur ben je nog niet klaar, toch?
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: Getron on February 01, 2012, 03:47:18 AM
@mtg,

Volg je dit als sinds begin, en zit er telkens beter en mooier uit. Echter heb ik het gevoel dat de texture nog te bruin/rood is. Als ik de grachten van Utrecht en Amsterdam bekijk (via bijvoorbeeld google maps) dan zou ik in verlengde van mrtnrln zeggen dat je grachten-texture misschien nog iets meer lichtere en minder verzadigde (lees: grijsachtiger) textures moet worden.

Maar ga zeker zo door. De grachten zien er voor de verder rest hele mooi uit.  :thumbsup:

Getron
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mave94 on February 01, 2012, 05:22:03 AM
Dat ziet er al heel goed uit! Ga zo door. :thumbsup:
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on February 01, 2012, 11:04:38 AM
Quote
Ik ben benieuwd hoe je de bestrating de bocht om krijgt...

Voor de buitenbocht zo dus
UnwrapUVW edit en dan de bocht als het ware recht maken.

(http://img841.imageshack.us/img841/2918/99013913.jpg)

resultaat

(http://img708.imageshack.us/img708/7821/52891616.jpg)
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: WC_EEND on February 01, 2012, 11:47:08 AM
ziet er goed uit :thumbsup: ik neem aan dat die grijze basistexture nog gaat verdwijnen, toch?
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on February 07, 2012, 12:09:10 PM
Quote
Wauw, dat schiet op. Wilde zelf niet ook al gelijk over bruggen & sluizen beginnen, dat staat zo hebberig

(http://img692.imageshack.us/img692/928/sluis.jpg)

Hebberigheid wordt beloond, deze sluis is gebaseerd op de grote zeesluis bij Muiden.
Het is nog niet af maar al ver genoeg om te laten zien. Hoe vinden jullie de nieuwe texture voor de stoep?
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: vortext on February 07, 2012, 12:38:24 PM
Hebberigheid wordt beloond

 ;D in dat geval . . bruggen graag! En veel  ;)

deze sluis is gebaseerd op de grote zeesluis bij Muiden. Het is nog niet af maar al ver genoeg om te laten zien. Hoe vinden jullie de nieuwe texture voor de stoep?

De sluis ziet er veelbelovend uit, hoe breed is het ingame?

De stoep is lastig te beoordelen van deze afstand maar neutraal grijs is misschien wel de beste optie. Onder een groot voorbehoud echter; dat het niet de standaard maxis texture is  :thumbsdown:

De grachtmuur ziet er ook goed uit btw, is daar iets aan veranderd of is dit nog in gmax oid?
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on February 07, 2012, 12:52:01 PM
Quote
in dat geval . . bruggen graag! En veel

komen er aan!

De Sluis is ingame 32m breed dus twee tiles, het is niet de maxis texture, het is dezelfde texture als de muren maar dan na een beetje photoshoppen.

edit- Het is idd, de Max preview
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: Getron on February 07, 2012, 02:28:14 PM
@mtg

Schitterend project  &apls, elke keer als ik deze forum weer open trek, is er weer een nieuwe mooie update. Ben benieuwd welke kant dit opgaat, Gaan er ook nog overgangen komen met andere grachten die je in spel kunt vinden? Bijvoorbeeld die van Simgoober of Cal?

Getron
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: FrankU on February 08, 2012, 03:49:34 AM
De sluis is fantastisch! Mooie details, heel Nederlands en realistisch. Ik kan hier niks zegen over de texturen. Mijn systeem op kantoor gebruikt de een of andere beeldcompressie dus ik zit hier naar een rommelig jpg'tje te kijken.

Maar ga zo door!  &apls
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: vortext on March 22, 2012, 03:38:36 AM
al 'n tijdje niets meer vernomen, wordt er nog voortgang geboekt?
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: mtg on March 27, 2012, 02:37:27 PM
Quote
al 'n tijdje niets meer vernomen, wordt er nog voortgang geboekt?

sorry druk met andere dingen
Title: Re: Grachten alsof we er al niet genoeg van hadden :)
Post by: ivo_su on November 18, 2012, 03:09:00 PM
MTG I was wondering if you are planning to switch channels to your future NAM and they gain the ability CAN-AM. I like so much the use of channels, but over the years they have been abandoned and their development is paused. I hope you can fix this injustice.