Weet er iemand hoe je een Gmax-file in 3DS-max 2010 krijgt?
Ik heb enkele sites gevonden die in een tiental stappen de omzet maken, maar ik geraak er maar niet aan uit... ()what()
Hallo Alex, voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Mocht dat wel zo zijn, dan houd ik me zeker aanbevolen. Wellicht dat er via andere extenties wel het een en het ander mogelijk is. Ik heb hier ook wel eens naar gekeken, maar ook ik heb het niet gevonden.
-Matthijs
Hoi,
Het is mogelijk, maar ik weet niet of je de plugins en programma's die je ervoor nodig hebt nog online kunt vinden (ik werk zelf al een hele tijd niet meer direct in gmax dus ik heb de programma's helaas zelf ook niet meer)
Wat je nodig hebt (misschien vind je eea via google)
1. Een MD3 export plugin voor gmax (een dll als ik me goed herinner.. Na nstallatie je file als MD3 exporteren... Hier waren nog wat issues met configuratie van de export)
2. Een programma (freeware destijds) deep exploration 3.5 (oudere versies werken volgens mij niet). Hiermee kun je de md3 inlzen en exporteren naar 3ds
Vervolgens 3ds inlezen in 3dsmax.
Alle objecten worde geconverteerd naar meshes, je verliest textures en uvw coordinaten.
Hoop dat je hiermee iets verder komt...
het onderwerp wordt besproken in deze links
http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=15295.msg443182#msg443182 (http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=15295.msg443182#msg443182)
NCGAIO: je bent mijn held van de dag! :thumbsup:
Bedankt... het lijkt te werken. Er is wel wat verlies van kwaliteit (het 3ds model ziet er veel "hoekiger" uit), of doe ik iets verkeerd?
Quote from: alex_bervoets on January 10, 2013, 09:12:27 AM
(het 3ds model ziet er veel "hoekiger" uit), of doe ik iets verkeerd?
Sorry begreep niet wat je bedoeld met dat!
Misschien een foto zou helpen ons te begrijpen het probleem Ok!