• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

Välkommen till forumet!

Started by metasmurf, January 26, 2007, 01:45:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Krio

Quote from: mickebear on May 08, 2007, 10:36:18 PM
Heips vaan Bengt (ja RippleJet)... Ootkos yrittänyt googlata R-kiskan kuvia? Nimittäin kun iskin R-kioskin hakukriteeriksi, ja katsoin kuvia, löysin yli 1700 kuvaa... ja ainakin eka sivulta jo tuli paljon sellaisia, joita voisin käyttää BATissa, jos suomalaisia BATteja haluaisin tehdä. Googlea käytin vuosi sitten paljon, kun loin itselleni italialaista BAT-kuvapankkia... Sorry mun suomenkielestä, huomaan että käännän ihan liikaa...

Minulla tulee kuvahaussa sellaisia "vinoja", eli eivät suoria ja kun huonosti osaan photoshopata, niin niistä tulee vielä huonompia kuin normaalit. Mutta otin digikamerani kerrankin mukaan kouluun, ja nappasin noin seitsemän liikkeen ikkunat ja tarrat kansiooni  ;) Hirmuinen vaiva oli ottaa ne kuvat ratikkaa odotellessa.  ;D

metasmurf

Ni kanske skulle öppna ett finskt supportforum? Om ni inte kan hålla er till svenska

Glenni

Finsk er et rart språk, bare det å skrive noe som "Tazte priv?" blir vel noe sånt som Taztaimolakkolainenteinehainentakkmakkakkalantolainenohmulotainen Priivatiihainentainenlakkolainenoltolainenteile?

RippleJet

Quote from: metasmurf on May 09, 2007, 03:18:29 PM
Ni kanske skulle öppna ett finskt supportforum? Om ni inte kan hålla er till svenska

För mig är det ju ingen skillnad :P

Jag tror att vi är bara tre (aktiva) från hela Finland här på SC4D; Bengt, jag och Prepo (som inte ens hittat hit ännu), plus Mickebear. Känns litet onödigt med ett eget forum bara för Bengt... men om det blir så att Bengt frågar mer än alla svenskar, danskar och norrmän, kunde han (vi) kanske öppna en egen tråd under det Skandinaviska forumet...

metasmurf

#44
Ja det vore en bra ide :) Vi får väll se hur det fortskrider!

kwakelaar

Quote from: metasmurf on May 09, 2007, 12:19:48 PM
Hörru kwakelaar, när ska du releasa dina bats som villav gör lotsen till ? :)
De er i siste testfase naa.

Glenni

Fett! De vil virkelig passe inni mine byer! :thumbsup:

metasmurf

Jag kommer nog att re-lota dom för att få en brygga framför, precis som i Bergen  ;D

Krio

Jag kan tala svenska  ;)

Min problem med svenska är, det min text-svenska (written swedish) är dåliga  &mmm Du kan se det i här  ;D

e.g I have hard time to remember words like "but", "than" and "maybe", so I can't form good sentences. And I don't bother to open dictionary for those little words  ;D

RippleJet

Eftersom Bengt inte heller har problem att förstå skriven svenska, kunde jag vid behov översätta hans frågor från finska till svenska och svara på svenska (om det är frågor av allmänt intresse).

Ordlista/sanasto:
maybe - ehkä - kanske
but - mutta - men
than - kuin - än

kwakelaar

#50
Quote from: metasmurf on May 10, 2007, 04:42:08 AM
Jag kommer nog att re-lota dom för att få en brygga framför, precis som i Bergen  ;D
Det kan bli interesant aa se, kanskje jeg proever meg paa Bryggen i Bergen en gang. Hvis noen har noe gode foto aa jobbe etter?

Jeg tror vi overlever litt finsk innimellom, det er saa totalt anderledes at det er artig aa proeve aa lese det. :thumbsup:

vester

Så længe at RippleJet er klar til at oversætte til svensk...

....lidt finsk indimellem kan vi hvis godt overleve.

mickebear

Arne, det var hyggeligt  :D och jag vet att vad jag just skrev, var inte heller svenska...  ;D

Glenni

#53
Quote from: kwakelaar on May 11, 2007, 11:42:29 AM
Det kan bli interesant aa se, kanskje jeg proever meg paa Bryggen i Bergen en gang. Hvis noen har noe gode foto aa jobbe etter?

Jeg tror vi overlever litt finsk innimellom, det er saa totalt anderledes at det er artig aa proeve aa lese det. :thumbsup:

Kommer du også til å gjøre dem ekstremt skjeve da? :P :D

Selvfølgelig ikke mine bilder, men her er noen fra forskjellige av dem da:


typisk bryggen bakgate som åler seg gjennom den tette trehus bebyggelsen.




Baksiden for de fleste av dem

Skulle vel gi deg noen ideer?








metasmurf

Bergen är nog den snyggaste staden i Norden, av de som jag har besökt i varje fall.

kwakelaar

Takk skal du ha, Glenni, det er flotte bilder.

Glenni

Vet du.... jeg tror faktisk jeg skal starte på en av disse jeg, de er jo bare så morsomme hus! :D
Håper du også kommer til å følge etter :P

Sól

Hæ, ég frá Íslands og ég tala ekki dönsku, sænsku og norsku. Ég tala íslensku og svolítla ensku.

so if you dont understand icelandic, english is my second tongue.

feel free to contact me  :thumbsup:

bæ, Sól.

RippleJet

Hæ Sól og velkomminn hingað!
Af Þvi að ég ekki tala íslensku, halda ég á ensku!

Welcome here as well, Sól!
Even though it is fascinating with another language here, I'm pretty sure it is easier to understand each other in English, which you speak more than "a little" :P

Sól

 ;D What I meant was, Ég tala íslensku sem móðurmál.  eins og, þú talar finnsku og ég tala íslensku.  uhhh. Im just babbling hahaha.



And english is spoken widely in scandinavia. so we can speak it here   %BUd%  %BUd%