Kan verkligen rekommendera en extern hårddisk för er som precis som jag har datorn knökad med allehanda filer. Den externa hårddisken är enkel att använda och kan tas med överallt. För mig som befinner mig både i Göteborg och Örebro betyder den externa hårddisken att jag kan ha exakt samma konfiguration på bägge datorerna - förutom att jag också har en extra back-up, ett skydd, av den händelse datorn eller datorerna skulle krascha.
Min externa är på drygt 230 Gb så den rymmer allt jag behöver, och dessutom behöver jag inte hålla på att bränna back-uper på CD eller DVD konstant för att vara säker på att mina filer skall finnas kvar om något händer. Tror min kostade runt 500 kronor eller nå't, och den är värd varenda krona! Suveränt skydd - och lagringsplats!
Dessutom, trots Microsofts alla försäkringar om att XP inte behöver installeras om, ja, eller hur?!

, så är den externa hårddisken återigen suverän för att tillfälligt förvara filer och annat som man vill ha kvar innan man formatterar och ominstallerar. Det enda man helst bör undvika är att använda den externa hårddisken som en sorts vanlig hårddisk, d v s köra program eller spel från den eftersom den slits i onödan. Men som back-up och lagringsplats, återigen helt suverän!
Rekommenderas å det varmaste!