• Welcome to SC4 Devotion Forum Archives.

MVE BATs - Oosterscheldekering

Started by mave94, February 05, 2011, 08:53:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MandelSoft

Afgezien van een paar kleine glitches ziet het er allemaal prima uit. Al zou ik op de dakkapellen wel wat tinplaten neerleggen voor het regenwater...
Lurk mode: ACTIVE

WC_EEND

Ziet er goed uit :thumbsup: Alleen vind ik het wit van de dakramen iets te fel.

Xander
RIP Adrian (adroman), you were a great friend

My LOT thread                                    

SCAG BAe146/Avro RJ Project

alex_bervoets

Ziet er inderdaad al heel goed uit...
Alleen zijn de dakkapellen té wit. Ook de zwarte ramen in het midden (boven de ingang) zijn iets té zwart.

Getron

Matthijs,

Als je foto's van de achterkant wilt laat me dan even weten.
Die kan ik regelen, ik woon namelijk zelf in deze buurt.

Gebouw zit er goed uit, maar ik ben eens met WC_EEND. Iets donkerder dakkapel denk ik.

Sccs.

Getron


FrankU

Yep, heel mooi!
Kozijn- en deurafmetingen zien er heel realistisch uit. Subtiele kozijnen ook. Mooie geveltextuur. De dakkapellen zijn inderdaad te wit. Vooral het dak: daar ligt doorgaans bitumen op, al of niet met grind.
Voor inspiratie heb ik een nieuwe topic geopend, speciaal voor foto's. Daar heb ik wat neergezet. Mocht je nog meer trek krijgen in de BAT.


mave94

#46
Geen gebouw dit keer, ben er wel nog mee bezig. Dit keer iets wat ik ook miste in SC4: Nederlandse wegmarkeringen!
Na veel proberen, uitendelijk is dit al versie 5 ofzo en dat vond ik wel waard om te tonen:

Daar was ik nog niet tevreden mee, veel te licht. Toen kwam er dit:

En toen had ik de smaak te pakken en maakte ik ook nog drie andere:

http://www.flickr.com/photos/60342321@N02/5505932879/in/set-72157626216306168/
1. RHW, standaard
2. RHW, cosmetic puzzle piece
3. 100 km/u , inhalen niet toegestaan
4. 100 km/u , inhalen toegestaan
5. erftoegangsweg
6. erftoegangsweg met fietsstrook.


Op een een of andere vreemde manier heb ik het tot een park gemaakt en toch in het TE...
Als je ze plaatst, plaats er dan RHW cosmetic puzzle pieces op, daarna deleten en dan weg eroverheen trekken en voila!
Je kan de weg helaas niet meer weghalen...


Benieuwd wat jullie ervan vinden!

Wees gerust; gebouwen komen er aan, misschien volgende week, er moeten nog wat glitches worden weggewerkt.

-Matthijs

MandelSoft

^^ Het gebruik van TE-lots voor extra wegmarkeringen wordt sterk afgeraden. Daar zijn cosmetic pieces voor. Bovendien zijn de Euro Textures niet meer compatible met versie 4.2 van de RHW. Bovendien klopt de markering niet helemaal...

Ik zal het voorstellen bij het NAM Team en kijken wat ik zelf kan doen...

Groeten,
Maarten
Lurk mode: ACTIVE

mave94

#48
Dat zou leuk zijn Maarten! Ben benieuwd.

Vorderingen aan het laatste BAT gebouw, hoop dat het er nu beter uitziet.
Paar glitches moeten nog worden weggewerkt en het is te breed geworden voor W2W; dat komt nog!
Er is een stukje uit de gevel die ik niet terugkrijg &mmm

Als er meer is post ik het!
Hierna komen gebouwen uit het 'inspiratie-topic'.

-Matthijs

MandelSoft

Ziet er prima uit  :thumbsup: , misschien nog een leuke 1x2 lot eromheem met wat leuke decoratie en hij is bijna af. Al weet ik niet wat er aan de hand is met die gevel...
Lurk mode: ACTIVE

FrankU

Ik wil zo'n lotje wel maken. Als eerste gezamenlijk teamproject? Jammer alleen dat ik je plaatjes niet kan zien in de laatste posts sinds je met de wegmarkeringen bezig bent. Daarvan kan ik alleen met de link die je geeft een plaatje oproepen. De rest bestaat uit rode kruisjes. Jammer, ik was juist zo benieuwd.

mave94

Ik hoop dat je de afbeeldingen nu wel kunt zien, Frank. Dit keer heb ik ze via Flickr geüpload (voorheen met postimage), werkt wel fijner trouwens. Als je een LOTje wilt maken, dat is goed. Als alle glitches zijn weggewerkt dan zal ik de bestanden doorsturen. Zal een topic openen onder BAT-help voor de glitches, heb er nog niet veel ervaring mee.

-Matthijs :thumbsup:

FrankU

Hoi Matthijs,

Nu zie ik ze inderdaad wel.
Mooi huisje, maar ik heb wel een opmerking. Die inpandige balkons op de tweede verdieping in de achtergevel zijn naar mijn smaak wel erg onlogisch. Ik heb dat nog nooit gezien in dit soort woningbouw. Meestal zijn het arbeiderswoninkjes waar op de vierkante meter wordt gepuzzeld. Daar worden niet ineens diepe balkons gemaakt. Datr past meer bij dure appartementen. En de dakterrassen, daar heb ik ook een beetje mijn twijfels over. Ze zien er mooi uit, maar zijn ze realistisch?

Over die verkeerszaken wil ik niet zo veel zeggen, bwehalve misschien: het zou mooi zijn als er iemand zo gek was om een complete SAM set voor Nederland en België te maken met specifieke structuren, zoals inderdaad de fietsstroken en zo.

mave94

Goed dat je de foto's nu wel van zien, Flickr werkt dus beter...

Ik heb het gebouw nagemaakt van het Amelandseplein in Rotterdam. Ik had van Getron een foto gekregen van de achterkant: [link]
Over de dakterassen heb je gelijk, zowieso zijn de deuren naar het dakterras een beetje klein, maar dat valt gelukkig niet te zien. Wat kan ik er dan aan veranderen?

BeNeLux SAM, klinkt leuk ;D Dat zou inderdaad leuk zijn. Ik heb er helaas niet zoveel ervaring mee...

Getron

Hoi Matthijs,

Je BAT van Amelandseplein ziet er mooi uit, goed werk. :thumbsup: Mogelijk dat ik je een beetje kan helpen met de inpandige balkon, misschien dat je deze iets minder diep kan maken. Om even te spreken over werkelijke maten: balkon is ongeveer 1,36cm diep. Helaas kan ik geen foto maken van mijn balkon, balkon ziet er niet uit met al het troep er op &ops. De vriendin zit wel te zeuren dat ik moet opruimen  &mmm, maar ik heb helaas te veel lol met SC4  :D

Mogelijkheid om nog een hoekwoning te batten (dacht dat ik je daar ook een foto van had gestuurd). Echter hebben deze woningen geen dakterras.

Verder zou ik deze graag in mijn stad terug te zien  :P :thumbsup:

Keep it up.  :thumbsup:

Getron.

FrankU

Nou ja, inderdaad! Een inpandig balkon. Nu ik het zie, denk ik: ja dat komt me wel bekend voor. Ik woon blijkbaar al te lang niet meer in zo'n buurt.
Maar als je goed kijkt zie je inderdaad dat het balkon heel ondiep is. Je zult dus wel een deur en een raam moeten zien in SC4. Verder zie je ook dat het balkon smaller is: per woning is er ook nog een kamer (keuken, denk ik) met een raam aan de achterkant. Dus als je het balkon zo aanpast, dan klopt het wel. En het dakterras: tja, er lijkt iets mis te zijn. Misschien moet de hele kap een stukje omhoog? Een klein beetje kan wel. Verder kun je misschien de nok iets verhogen en wat meer naar achteren leggen. Dan wordt het voorste dakvlak langer (kan de dakkapel ook iets omhoog) en wordt het achterste dakvlak korter. Er ontstaat dan wat meer hoogte onder de goot aan de achterkant. En dan is het dakterras opgelost.
Maar het wordt heel goed!

P.S.: zou ik je om een wederdienst mogen vragen? Kijk eens naar mijn landbouwlots. Wat vind je ervan? (Mag dit, of wordt ik nu verbannen van de website?)

mrbisonm



....Uploading the MFP 1.... (.........Finishing the MFP1)

mave94

Antwoorden:

@Getron:

Ik had al gedacht dat je daar zou wonen, want zoals ik in Google Street View kan zien kan je er niet zomaar komen. lol daar was ik een paar dagen geleden vlakbij... Het inpandige balkon heeft nu precies dezelfde afmetingen als jouw balkon. Hoop dat het er nu beter uitziet. Een hoekwoning komt misschien later wel; eerst deze afmaken en vervolgens heb ik nog een heel aantal andere gebouwen op mijn lijstje staan
@Frank:
Had zelf ook het gevoel dat er iets niet klopte met het dakterras alleen wist ik niet precies wat. Bedankt voor de tips; het heeft nu ook een zijkamer, balkon kleiner en minder diep. Dak is ook omhoog gegaan, ziet er beter uit nu. Alle glitches zijn nu weggewerkt, sterker nog, de texturen komen nu veel beter me elkaar overeen! Mocht je het gebouw al goed vinden voor een LOT, stuur me gewoon een PM, dan zend ik ze!
@mrbisonm:
Bedankt, zal binnenkort ook een Engelstalig topic openen.

En dan nu: screenshots!


http://www.flickr.com/photos/60342321@N02/5516468197/

Op een paar kleine details na is hij bijna af. Het heeft nog geen verlichting, daar weet ik geen raad mee. Wel tutorials gevolgd, maar het wil niet lukken, dat komt misschien later nog!
Helaas heb ik de komende twee weken geen tijd, want ja, school gat voor hè. Ik heb namelijk toetsweek en die moet ik echt wel goed gaan maken... Ik kan hoogstens een paar kleine aanpassingen verrichten en anders ben ik 26 maart weer terug!

-Matthijs

alex_bervoets

Qua lichten ben ik nu ook geen expert maar ik weet er ondertussen al wel iets van (vooral hoe het niet moet  :P).
Dus als je hulp nodig hebt geef je maar een gil...

Voor de rest ziet het er goed uit maar de ramen en deuren achteraan zien eruit alsof ze in het textuur zitten? Meestal zitten ramen ietsjes dieper in de muur (0,1 meter volgens tips die ik gekregen heb op simtropolis).

Alex

Gilikov1994

Geweldig wat je doet!  &apls

- Giel
Check out my LOT thread, and also the EBLTeam!

==> http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=10509.msg318190#new <==